• Greece
  • English (United Kingdom)
  • Login

01 ΚΕΜΕ LOGO ste GR 600dpi

  • Το Κέντρο
    • Ιστορικό
    • Διοικητικό Συμβούλιο
    • Ταυτότητα
    • ΦΕΚ Ίδρυσης
    • Δημόσιες Εκθέσεις
    • Βραβείο Αριστείας Υποψηφίων Διδακτόρων ΚΕΜΕ - ΠΚ
  • Εργαστήρια
    • Ανθρωπιστικές Επιστήμες
      • Εργαστήριο Βιοηθικής
      • Εργαστήριο Φιλοσοφικής Έρευνας και Μετάφρασης
      • Εργαστήριο Γλωσσολογίας
      • Εργαστήριο Ψυχολογίας
      • Εργαστήριο Διδακτικής Άσκησης και Εκπαιδευτικής Έρευνας
      • Εργαστήριο Εκπαιδευτικών Συλλογών Εκμαγείων και Πρωτοτύπων
      • Εργαστήριο Θεάτρου, Κινηματογράφου και Μουσικής
      • Ερευνητικό Εργαστήριο για τα Λογοτεχνικά Είδη και την Ιστορία της Λογοτεχνίας
      • Εργαστήριο "Οπτική Ανθρωπολογία. Εικόνα, Μουσική, Κείμενο"
      • Εργαστήριο Παλαιογραφίας
      • Εργαστήριο Παπυρολογίας και Επιγραφικής
      • Ερευνητικό Εργαστήριο Κλασικών Σπουδών
      • Εργαστήριο Υπολογιστικής Γλωσσολογίας και Γλωσσικής Τεχνολογίας
      • Εργαστήριο Γλωσσικής Κατάκτησης και Γλωσσικής Επεξεργασίας
    • Επιστήμες Αγωγής
      • Εργαστήριο Διαπολιτισμικών και Μεταναστευτικών Μελετών (ΕΔΙΑΜΜΕ)
      • Εργαστήριο Διδακτικής Θετικών Επιστημών (ΕΔΘΕ)
      • Εργαστήριο Μελέτης Γλώσσας και Λογοτεχνίας στην Εκπαίδευση
      • Εργαστήριο Παιδαγωγικών Ερευνών και Εφαρμογών
      • Εργαστήριο Προηγμένων Μαθησιακών Τεχνολογιών στη Δια Βίου και Εξ Αποστάσεως (Ε.ΔΙ.Β.Ε.Α.)
      • Eργαστήριο Ψυχολογίας και Ειδικής Αγωγής
      • Μονάδα Σχολικής Ψυχολογίας – Εργαστήριο Ψυχολογικής Έρευνας
    • Κοινωνικές Επιστήμες
      • Εργαστήριο Δημόσιας Πολιτικής και Διοίκησης (ΔΙΠΟΛ) - Παρατηρητήριο Δημόσιας Διοίκησης (ΠΔΔ)
      • Εργαστήριο Εφαρμοσμένης Ψυχολογίας
      • Εργαστήριο Κοινωνικής Ανάλυσης και Εφαρμοσμένης Κοινωνικής Έρευνας
      • Κέντρο Μελετών για το Κοινωνικό Φύλο, Εργαστήριο Φύλου
      • Κέντρο Πολιτικής Έρευνας και Τεκμηρίωσης (ΚΕΠΕΤ)
      • Εργαστήριο Πολιτικής Οικονομίας και Οικονομικής Ανάπτυξης
      • Εργαστήριο Οικονομικών των Επιχειρήσεων και Νέων Τεχνολογιών
      • Μονάδα Ερευνών Αγοράς και Επιχειρηματικότητας, Παρατηρητήριο Αγοράς Εργασίας για την Περιφέρεια Κρήτης (Περιφερειακός Μηχανισμός Παρακολούθησης της Αγοράς Εργασίας)
      • Εργαστήριο Οικολογικών Οικονομικών και Αειφόρου Ανάπτυξης
      • Εργαστήριο Νευροψυχολογίας
    • Άλλα
      • Παγκόσμιο Συμβούλιο Κρητών
  • Έργα
    • Ευρωπαϊκά
    • Εθνικά
    • Εκτός ΕΕ
    • ΕΛΚΕ-ΠΚ
    • Άλλα
    • Έργα που εκπονούνται από το ΚΕΜΕ-ΠΚ
  • Εκπαίδευση
    • ΠΜΣ
    • The Vidalakis Family Cretan Scholars Program
    • Υποτροφίες / Προκηρύξεις / Ανακοινώσεις
  • Συνεργασίες
    • Ιδρύματα
    • Επισκέπτες Ερευνητές
  • Δράσεις
  • KEME Media
  • Υποστήριξη
    • Υποστήριξη της Έρευνας
    • Προκηρύξεις & Ανακοινώσεις Φορέων Χρηματοδότησης
      • Ευρωπαϊκά Προγράμματα
      • Εθνικά Προγράμματα
      • Εκτός ΕΕ
      • ΕΛΚΕ-ΠΚ
    • Χρήσιμοι Σύνδεσμοι του ΠΚ για την Έρευνα
  • Ευρετήριο Ερευνητών
  • Ανακοινώσεις
    • Προκηρύξεις-Ανακοινώσεις
    • Ανακοινώσεις ΚΕΜΕ ΠΚ
    • Επιστημονικά Νέα

Επικοινωνία

Εργαστήριο Διαπολιτισμικών και Μεταναστευτικών Μελετών (ΕΔΙΑ ... Image 1
Εργαστήριο Διαπολιτισμικών και Μεταναστευτικών Μελετών (ΕΔΙΑΜΜΕ)

Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης (Π.Τ.Δ.Ε.)

Διευθυντής/τρια

Ασπασία Χατζηδάκη, Καθηγήτρια Π.Τ.Δ.Ε.


Ιστοσελίδα
www.ediamme.edc.uoc.gr

Στόχοι

-Να ερευνά και να προωθεί τα θέματα παιδείας και εκπαίδευσης των Ελλήνων της διασποράς και ιδιαίτερα των αποδήμων Ελλήνων, σε συνάρτηση με την κοινωνικοοικονομική και πολιτισμική τους κατάσταση στις χώρες που ζουν και με τις πολιτισμικές συνθήκες στις χώρες αυτές.
-Να ερευνά και να προωθεί εκπαιδευτικά θέματα των παλιννοστούντων Ελλήνων και των αλλοδαπών στην Ελλάδα, σε συνάρτηση με τις κοινωνικοοικονομικές, πολιτικές, πολιτιστικές και εκπαιδευτικές συνθήκες στην Ελλάδα.
-Να καταρτίζει και να επιμορφώνει τους εκπαιδευτικούς που καλούνται να διδάξουν την Ελληνική ως Δεύτερη Γλώσσα σε μαθητές ελληνικής και μη ελληνικής καταγωγής στο εξωτερικό, στους Έλληνες παλιννοστούντες μαθητές και στους αλλοδαπούς μαθητές στην Ελλάδα.
-Να παράγει διδακτικό υλικό για την διδασκαλία της Ελληνικής, ως Δεύτερης Γλώσσας και για την διδασκαλία του ελληνικού πολιτισμού στις παραπάνω κατηγορίες μαθητών.


Θεματικές

Έρευνα και παρεμβατικές δράσεις (πχ. Παραγωγή διδακτικού υλικού, επιμορφώσεις εκπαιδευτικών κλπ) στη Διαπολιτισμική Παιδαγωγική, στη Δίγλωσση Εκπαίδευση και στη Διδασκαλία της Ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας.


Μέλη

Ασπασία Χατζηδάκη (Διευθύντρια, Καθηγήτρια Π.Τ.Δ.Ε),

Αργυρούδη Μαρία, Πετράκη Κυριακή, Μεταξά Κωνσταντίνα (μέλη E.TE.Π.).

Συνεργαζόμενα μέλη ΔΕΠ και ΕΔΙΠ:
Θώμου Παρασκευή (Επ. Καθηγήτρια Π.Τ.Δ.Ε.), Σπαντιδάκης Ιωάννης (Καθηγητής Π.Τ.Δ.Ε.)., Μιχελακάκη Θεοδοσία (ΕΔΙΠ Π.Τ.Δ.Ε.) και Κοντογιάννη Διονυσία (Επ. Καθηγήτρια Π.Τ.Π.Ε.),

Δαμανάκης Μιχάλης (Ομότιμος Καθηγητής ΠΚ, πρώην Διευθυντής ΕΔΙΑΜΜΕ).


Προγράμματα (μετά το 2010)

Ελληνόγλωσση Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Διαπολιτισμική Εκπαίδευση στη Διασπορά

Δημοσιεύσεις

Θώμου, Π. (2014a). «Λεξικό πολυλεκτικών λεξικών μονάδων (multi-wordunits) της Νέας Ελληνικής: ένα εργαλείο για την υποστήριξη της διδασκαλίας της δεύτερης γλώσσας». GLOSSOLOGIA 22, 83-96. (http://glossologia.phil.uoa.gr/node/109)

Θώμου, Π. (2013c). «Νοηματική επεξεργασία κειμένου στην Ελληνική ως Δεύτερη Γλώσσα: ενδεικτική εφαρμογή με έμφαση στο λεξιλόγιο». Επιστήμες Αγωγής 2013 1-2, 59-73. (http://www.ediamme.edc.uoc.gr/index.php?id=143,0,0,1,0,0)

Κοντογιάννη, Δ. (2012). «Θέλεις να παίξουμε;» Παιδαγωγικό υλικό για παιδιά προσχολικής εκπαίδευσης στη Διασπορά. ΕπιστήμεςΑγωγής,3, 43-65.

Κούρτη-Καζούλλη, Β., Καπλανέρη, Μ. & Γ. Σπαντιδάκης (2015) «Κοινότητες Μάθησης στην Ελληνική Διασπορά: Ο Ρόλος της Τηλεδιάσκεψης». Παιδαγωγικά Ρεύματα του Αιγαίου, 1-15.

Damanakis, M., Kontoyianni, D., & Th. Michelakaki (2016). «The Project “Greek Education Abroad”».Hellenic Studies/Etudes Helleniques 1, 2016, 139-162

Δαμανάκης, Μ. (2019). Ταυτότητα vs. Ετερότητα: ζητήματα αναγνώρισης, διαχείρισης και αποδοχής της ετερότητας. Στο Θ. Αραβοσιτάς, Β. Καζούλη, Ε. Σκούρτου & Π. Τρίφωνας (Επιμ.),Ζητήματα Γλώσσας, Ετερότητας και εκπαίδευσης(σσ.39-58). Αθήνα: Gutenberg

Κοντογιάννη, Δ. (2015). Σχεδιάζοντας την παραγωγή παιδαγωγικού/εκπαιδευτικού υλικού: Το παράδειγμα της ελληνόγλωσσης προσχολικής εκπαίδευσης στη Διασπορά. Στο Μ.

Τζακώστα (Επιμ.), Γλωσσική εκμάθηση και διδασκαλία σε πολυπολιτισμικά περιβάλλοντα: Ενσωμάτωση της γλωσσικής απόκλισης και γλωσσικής ποικιλίας στην τάξη (σσ. 56-77). Αθήνα: Gutenberg.

Κούρτη-Καζούλλη, Β., Σπαντιδάκης, Γ., Χατζηδάκη, Α., Καπλανέρη, Μ. & Η. Παπαθεοδώρου (2014). Συγκρότηση και λειτουργία των Κοινοτήτων Μάθησης. Στο Α. Χατζηδάκη, Γ. Σπαντιδάκης & Π. Αναστασιάδης, (Επιμ.), Ελληνόγλωσση εκπαίδευση και ηλεκτρονική μάθηση στη διασπορά. Σχεδιασμός και ανάπτυξη ενός Διαδικτυακού Μαθησιακού Περιβάλλοντος (σσ. 229-266). Ρέθυμνο: Ε.ΔΙΑ.Μ.ΜΕ.

Μιχελακάκη Θ. (2011). Τα ελληνικά σχολεία από την οπτική των Σ.Ε. Στο Μ. Δαμανάκης (Επιμ.), Ελληνικά Σχολεία στη Γερμανία. Παρελθόν, Παρόν και Μέλλον (σσ.183-190). Gutenberg.

Μιχελακάκη Θ. (2014). Ευρωπαϊκές Χώρες, (Γερμανία, Μεγάλη Βρετανία, Σουηδία, Βέλγιο). Στο Μ. Δαμανάκης (Επιμ.), Ελληνόγλωσση εκπαίδευση και ηλεκτρονική μάθηση στη διασπορά (σσ. 113-157). Ρέθυμνο: ΕΔΙΑΜΜΕ

Σπαντιδάκης, Γ., Κούρτη-Καζούλλη, Β. & Δ. Βασαρμίδου (2019). Η διαφοροποίηση της διδασκαλίας στο περιβάλλον ηλεκτρονικής μάθησης και διδασκαλίας της ελληνικής ωςδεύτερης γλώσσας του Ε.ΔΙΑ.Μ.ΜΕ. Στο Θ. Αραβοσιτάς, Β. Κούρτη - Καζούλλη, Ε. Σκούρτου & Π. Τρύφωνας (Επιμ.), Ζητήματα Γλώσσας, Ετερότητας και Εκπαίδευσης. Αθήνα: Gutenberg.

Σπαντιδάκης, Γ., Κούρτη-Καζούλλη, Β. & Δ. Βασαρμίδου (2017) Γραμματισμός στο Συνδυαστικό Δυναμικό Μοντέλο Γλωσσικής Μάθησης (ΣΔΜΓΜ) της Ελληνικής ως δεύτερης και ξένης γλώσσας του ΕΔΙΑΜΜΕ. Στο Α. Σοφός, Ε. Αυγερινός, Π. Καραμούζης, Λ. Χριστοδουλίδου & Μ. Δάρρα (Επιμ.), Εκπαίδευση με Χρήση Νέων Τεχνολογιών: Παιδαγωγική αξιοποίηση μέσων στην εκπαιδευτική διαδικασία (σσ. 139-168). Αθήνα: Εκδόσεις Γρηγόρη.

Σπαντιδάκης, Γ. & Δ. Βαρσαμίδου (2014). Παιδαγωγικός σχεδιασμός. Στο Α. Χατζηδάκη, Γ. Σπαντιδάκης & Π. Αναστασιάδης (Επιμ.), Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση και Ηλεκτρονική Μάθηση στη Διασπορά. Σχεδιασμός και ανάπτυξη ενός Διαδικτυακού Μαθησιακού Περιβάλλοντος (σσ. 15-38). Ρέθυμνο: ΕΔΙΑΜΜΕ.

Σπαντιδάκης, Γ., Χατζηδάκη, Α., Κούρτη-Καζούλλη, Β., Βασαρμίδου, Δ., & Ά. Χατζηπαναγιωτίδη (2014). Γλωσσική μάθηση υποστηριζόμενη από τον υπολογιστή. Στο Α. Χατζηδάκη, Γ. Σπαντιδάκης & Π. Αναστασιάδης (Επιμ.), Ελληνόγλωσση εκπαίδευση και ηλεκτρονική μάθηση στη διασπορά. Σχεδιασμός και ανάπτυξη ενός Διαδικτυακού Μαθησιακού Περιβάλλοντος (σσ. 39-54). Ρέθυμνο: Ε.ΔΙΑ.Μ.ΜΕ.

Σπαντιδάκης, Γ., Βαρσαμίδου, Δ., Πολύζου, Α. & Ευ. Λενακάκη (2014) Περιγραφή περιβάλλοντος – από τη θεωρία στην πράξη. Στο Α. Χατζηδάκη, Γ. Σπαντιδάκης & Π. Αναστασιάδης (Επιμ.), Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση και Ηλεκτρονική Μάθηση στη Διασπορά. Σχεδιασμός και ανάπτυξη ενός Διαδικτυακού Μαθησιακού Περιβάλλοντος (σσ. 55-192). Ρέθυμνο: ΕΔΙΑΜΜΕ.

Σπαντιδάκης, Γ., Κούρτη-Καζούλλη, Β., Βασαρμίδου, Δ., Χατζηδάκη, Α. & Α. Χατζηπαναγιωτίδη (2014). Συγκρότηση και λειτουργία των κοινοτήτων μάθησης. Στο Α. Χατζηδάκη, Γ. Σπαντιδάκης & Π. Αναστασιάδης (Επιμ.), Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση και Ηλεκτρονική Μάθηση στη Διασπορά. Σχεδιασμός και ανάπτυξη ενός Διαδικτυακού Μαθησιακού Περιβάλλοντος (σελ. 229-266). Ρέθυμνο: ΕΔΙΑΜΜΕ.

Xατζηδάκη, Α., Θώμου, Π. Στύλου, Γ., Σπαντιδάκης, Γ. & Δ. Βασαρμίδου (2014). Η διδασκαλία της γλώσσας στο επίπεδο Β2. Στο Α. Χατζηδάκη, Γ. Σπαντιδάκης & Π. Αναστασιάδης (Επιμ.) Ελληνόγλωσση εκπαίδευση και ηλεκτρονική μάθηση στη διασπορά. Σχεδιασμός και ανάπτυξη ενός Διαδικτυακού Μαθησιακού Περιβάλλοντος (σσ.193-212). Ρέθυμνο: Ε.ΔΙΑ.Μ.ΜΕ.

Χατζηδάκη, Α. (2015β).Η ελληνική γλώσσα ως δεύτερη και ως ξένη στη Διασπορά. Εκπαιδευτικές δράσεις και νέα δεδομένα. Στο Ε. Σκούρτου & Β. Καζούλλη-Κούρτη (Επιμ.), Διγλωσσία και διδασκαλία της δεύτερης γλώσσας (σσ. 70-96).Ελληνικά Ακαδημαϊκά Ηλεκτρονικά Συγγράμματα και Βοηθήματα (www.kallipos.gr).

Xατζηδάκη, Α. (2014γ). Τεστ γλωσσομάθειας. Στο Δαμανάκης, Μ. (Επιμ.),Ελληνόγλωσση εκπαίδευση και ηλεκτρονική μάθηση στη διασπορά. Αποτελέσματα μιας εμπειρικής έρευνας ως προαπαιτούμενα για την ανάπτυξη ενός περιβάλλοντος ηλεκτρονικής μάθησης (σσ.44-53).Ρέθυμνο: Ε.ΔΙΑ.Μ.ΜΕ.

Damanakis, M. Identity, Language and Language Policies in the Diaspora: Historical[1]Comparative Approach. In “Handbook of Research and Practice in Heritage Language Education” (pp. 671-690).

Chatzidaki, A. (2019). Greek schools in Germany as a ‘safe haven’; Teachers’ perspectives on new migration and community language schools. In J.A. Panagiotopoulou, L. Rosen, C. Kirsch &A. Chatzidaki (Eds),‘New’ Migration of Families from Greece to Europe and Canada - A ‘New’ Challenge for Education? (pp.153-174). Berlin: Springer Verlag.

Δαμανάκης, Μ. (2020)«Ελληνιστί και μόνον Ελληνιστί»: Η διδασκαλία της Ελληνικής σε ξενόγλωσσους στις αρχές του 20ού αιώνα.. ΣτοA. Chatzidaki, P. Thomou, D. Kontogianni, Th. Michelakaki & M. Αrgyroudi (Eds), Selected Papers from the 5th International Conference “Crossroads of Languages and Cultures: Languages and cultures at home and at school” (σσ. 276-284). (Rethymno, 1-3 June 2018) Rethymno: EDIAMME. https://clc5.ediamme.edc.uoc.gr

Θώμου, Π. (2020). Γνωσιακή προσέγγιση για την εκμάθηση και διδασκαλία του λεξιλογίου της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας: το παράδειγμα των μεταφορικών εκφράσεων». ΣτοA. Chatzidaki, P. Thomou, D. Kontogianni, Th. Michelakaki & M. Αrgyroudi (Eds), Selected Papers from the 5th International Conference “Crossroads of Languages and Cultures: Languages and cultures at home and at school”(pp. 285-293). (Rethymno, 1-3 June 2018) Rethymno: EDIAMME. https://clc5.ediamme.edc.uoc.gr

Θώμου, Π. &Α. Χατζηδάκη (2014).Διδασκαλία πολυλεκτικών λεξικών μονάδων (multiwordunits) της Νέας Ελληνικής ως Δεύτερης Γλώσσας σε Ηλεκτρονικό Περιβάλλον Μάθησης. InG. Kotzoglou, K. Nikolou, E. Karantzola, K. Frantzi, I. Galantomos, M. Georgalidou, V. Kourti-Kazoullis, Ch. Papadopoulou,& E . Vlachou (eds),Selected Papers from the 11th International Conference on Greek Linguistics (Rhodes, 26-29 September 2013) (pp.560-579). University of the Aegean. Department of Mediterranean Studies. (http://www.rhodes.aegean.gr/Assets/announcements/diafora/ICGL-Conf.html)

Kοντογιάννη, Δ. & Α. Χατζηδάκη (2011). Ζητήματα διαπολιτισμικής παιδαγωγικής και επιμόρφωση: το παράδειγμα της επιμορφωτικής παρέμβασης στην περιφέρεια της Κρήτης στο πλαίσιο του προγράμματος «Ένταξη παιδιών παλιννοστούντων και αλλοδαπών στο σχολείο- για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση» (2003-08). Στο Οικονομίδης, Β. (εισαγ.-επιμ.), «Εκπαίδευση & Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών. Θεωρητικές και ερευνητικές προσεγγίσεις» Πρακτικά συνεδρίου, Ρέθυμνο, 23-25 Μαΐου 2009, διοργάνωση Π.Τ.Π.Ε. Παν/μίου Κρήτης, Παιδαγωγική Εταιρεία Ελλάδας (σσ.886-896). Αθήνα: πεδίο.

Κοντογιάννη, Δ. & Β. Οικονομίδης (2020) «Νηπιαγωγοί και μαθητές με μεταναστευτικό υπόβαθρο: προκλήσεις και προσαρμογές». ΣτοA. Chatzidaki, P. Thomou, D. Kontogianni, Th. Michelakaki & M. Αrgyroudi (Eds), Selected Papers from the 5th International Conference Crossroads of Languages and Cultures: Languages and cultures at home and at school (95-108). (Rethymno, 1-3 June 2018) Rethymno: EDIAMME. https://clc5.ediamme.edc.uoc.gr

Κούρτη-Καζούλλη, Β., Σπαντιδάκης, Γ. & Α. Χατζηδάκη (2014). Η εκμάθηση της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας μέσα από το πρόγραμμα Κοινοτήτων Μάθησης του Διαδικτυακού Μαθησιακού Περιβάλλοντος για τη Διασπορά. In G. Kotzoglou, K. Nikolou, E. Karantzola, K. Frantzi, I. Galantomos, M. Georgalidou, V. Kourti-Kazoullis, Ch. Papadopoulou & E. Vlachou (Eds), Selected Papers from the 11th International Conference on Greek Linguistics (Rhodes, 26-29 September 2013) (pp.760-774). University of the Aegean.

Μητράκης, Μ. & Θ. Μιχελακάκη (2020). «Διαπολιτισμική ετοιμότητα μελλοντικών εκπαιδευτικών: έρευνα στους προπτυχιακούς φοιτητές Παιδαγωγικού Τμήματος». ΣτοA. Chatzidaki, P. Thomou, D. Kontogianni, Th. Michelakaki & M. Αrgyroudi (Eds), Selected Papers from the 5th International Conference Crossroads of Languages and Cultures: Languages and cultures at home and at school(109-120). (Rethymno, 1-3 June 2018) Rethymno: EDIAMME. https://clc5.ediamme.edc.uoc.gr

Σπαντιδάκης, Γ. & Δ. Βασαρμίδου (2015). Δημιουργική διδασκαλία και ΤΠΕ: το παράδειγμα της διδασκαλίας της ελληνικής ως δεύτερης σε ηλεκτρονικό περιβάλλον. Στο Σ. Πανταζής, Ε. Μαράκη, Μ. Καδιανάκη & Ε. Μπελαδάκης (Επιμ.), Το σύγχρονο σχολείο μέσα από το πρίσμα των Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών: Από τη θεωρία στην καθημερινή πρακτική. (pp.139-148) Πρακτικά του 1ου Πανελλήνιου Συνεδρίου του Ι.Α.Κ.Ε, Ηράκλειο.

Σπαντιδάκης Γ. & Δ. Βασαρμίδου (2015) Δημιουργική διδασκαλία και ΤΠΕ: το παράδειγμα της διδασκαλίας της ελληνικής ως δεύτερης σε ηλεκτρονικό περιβάλλον. Στο Σ. Πανταζής, Ε. Μαράκη, Μ. Καδιανάκη & Εμ. Μπελαδάκης (Επιμ.), Πρακτικά του 1ου Πανελλήνιου Επιστημονικού συνεδρίου Το Σύγχρονο Σχολείο μέσα από το πρίσμα των Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών επιστημών: Από τη θεωρία στην καθημερινή πρακτική. Ινστιτούτο Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών (ΙΑΚΕ) (σσ.46). Ηράκλειο 24-26 Απριλίου 2015.

Σπαντιδάκης Γ. & Δ. Βασαρμίδου (2015). Ψηφιακός Γραμματισμός και Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης. Πρακτικά του 6ου Διεθνούς Συνεδρίου Ο γραμματισμός σε ένα μεταβαλλόμενο κόσμο: νέες προκλήσεις στην εκπαίδευση Πανεπιστήμιο Κρήτης, Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης, Εργαστήριο Παιδαγωγικών Ερευνών & Εφαρμογών (σσ. 78). Ρέθυμνο, 22-24 Μαΐου 2015.

Σπαντιδάκης Γ. & Δ. Βασαρμίδου Δ. (2014). Προσεγγίζοντας τη Γραμματική στο Συνδυαστικό Δυναμικό Μοντέλο Γλωσσικής Μάθησης της Ελληνικής ως Δεύτερης και ως Ξένης Γλώσσας: επίπεδο Β2. Στο Π. Αναστασιάδης, Ν. Ζαράνης, Β. Οικονομίδης & Μ. Καλογιαννάκης (Επιμ.), Πρακτικά του Πανελλήνιου Συνεδρίου 9ο ΤΠΕ στην Εκπ@ίδευση(σσ.972-979). Ρέθυμνο, 3-5 Οκτωβρίου 2014.

Σπαντιδάκης Γ. & Δ. Βασαρμίδου Δ (2014). Η ανάπτυξη συγγραφικών δεξιοτήτων στο Συνδυαστικό Δυναμικό Μοντέλο Γλωσσικής Μάθησης (ΣΔΜΓΜ) της Ελληνικής ως δεύτερης του ΕΔΙΑΜΜΕ – Επίπεδο Β2. Στο Π. Αναστασιάδης, Ν. Ζαράνης, Β. Οικονομίδης & Μ. Καλογιαννάκης (Επιμ.), Πρακτικά 9ου Πανελλήνιου Συνεδρίου ΤΠΕ στην Εκπ@ίδευση (σσ.980-988). Ρέθυμνο, 3-5 Οκτωβρίου 2014.

Σπαντιδάκης Γ. & Δ. Βασαρμίδου (2014). Η ανάπτυξη δεξιοτήτων κατανόησης κειμένου στο Συνδυαστικό Δυναμικό Μοντέλο Γλωσσικής Μάθησης (ΣΔΜΓΜ) της Ελληνικής ως δεύτερης του ΕΔΙΑΜΜΕ – Επίπεδο Β2. Στο Π. Αναστασιάδης, Ν. Ζαράνης, Β. Οικονομίδης & Μ. Καλογιαννάκης (Επιμ.), Πρακτικά 9ου Πανελλήνιου Συνεδρίου ΤΠΕ στην Εκπ@ίδευση (σσ.989-997). Ρέθυμνο, 3-5 Οκτωβρίου 2014.

Σπαντιδάκης Γ., Βασαρμίδου Δ. και Π. Θώμου (2014). Η διδασκαλία του Λεξιλογίου στο Συνδυαστικό Δυναμικό Μοντέλο Γλωσσικής Μάθησης (ΣΔΜΓΜ) της Ελληνικής ως δεύτερης του ΕΔΙΑΜΜΕ – Επίπεδο Β2. Στο Π. Αναστασιάδης, Ν. Ζαράνης, Β. Οικονομίδης & Μ. Καλογιαννάκης (Επιμ.), Πρακτικά 9ου Πανελλήνιου Συνεδρίου ΤΠΕ στην Εκπ@ίδευση(σσ.998-1006). Ρέθυμνο, 3-5 Οκτωβρίου 2014.

Σπαντιδάκης, Γ., Βασαρμίδου, Δ. και Β. Κούρτη- Καζούλη (2014). Η χρήση και μάθηση της γλώσσας στο Ηλεκτρονικό Περιβάλλον Μάθησης της ελληνικής ως δεύτερης του ΕΔΙΑΜΜΕ – Επίπεδο Β2. Πρακτικά 9ου Πανελλήνιου Συνεδρίου ΤΠΕ στην Εκπ@ίδευση(σσ.1007-1014). Ρέθυμνο, 3-5 Οκτωβρίου 2014.

Σπαντιδάκης Γ., Αναστασιάδης, Π., Πολύζου, Α., Βασαρμίδου, Δ., Κουτσουράς, Θ., Νικολάου, Χ., Καμπουράκη, Μ., Κούτρας, Γ., Γογγολίδης, Ε. & Α.Ψυχαράκη (2014). Μία Διαλογική Παιδαγωγική Πρόταση στο Ηλεκτρονικό Περιβάλλον του Εκπαιδευτικού του ΕΔΙΑΜΜΕ. Πρακτικά 9ου Πανελλήνιου Συνεδρίου ΤΠΕ στην Εκπ@ίδευση (σσ.1015-1023). Ρέθυμνο, 3-5 Οκτωβρίου 2014.

Σπαντιδάκης Γ. & Π. Αναστασιάδης (2013)Διαδικτυακά Περιβάλλοντα για τους μαθητές της Ελληνόγλωσσης Εκπαίδευσης στη Διασπορά: Βασικές αρχές σχεδιασμού. Πρακτικά 7ου International Conference in Open and Distance Learning: Learning Methodolοgies3,μέρος Α (σσ.12-19). 8-10 November 2013, Athens.Σπαντιδάκης, Γ., Αναστασιάδης, Π. & Δ. Βασαρμίδου (2-13). Διαδικτυακό περιβάλλον μάθησης της ελληνικής ως δεύτερης και ως ξένης γλώσσας: Το Συνδυαστικό Δυναμικό Μοντέλο Γλωσσικής Μάθησης (ΣΔΜΓΜ). Πρακτικά 7ου International Conference in Open and Distance Learning: Learning Methodolοgies 4,μέρος Α (σσ. 8-14).8-10 November 2013, Athens.

Σπαντιδάκης, Γ., Χατζηπαναγιωτίδη, Α., Λενακάκη, Ε. & Δ. Βασαρμίδου). Σχεδιασμός και υλοποίησης του περιβάλλοντος μάθησης της Ελληνικής Γλώσσας – Επίπεδο Α1. Πρακτικά 7ου International Conference in Open and Distance Learning: Learning Methodolοgies 5, μέρος Β (σσ. 1-8). Athens, 8-10 November 2013.

Σπαντιδάκης, Ι., Χατζηδάκη, Α. & Δ. Βασαρμίδου (2013).Σχεδιασμός και υλοποίηση του περιβάλλοντος μάθησης της Ελληνικής Γλώσσας - Επίπεδο Β2. Στο Α. Λιοναράκης (Επιμ.), Πρακτικά 7ου Διεθνούς Συνεδρίου Ανοικτής & εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης Παιδαγωγικές και Τεχνολογικές Εφαρμογές 4 (σσ. 32-39). Αθήνα: Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, Ελληνικό Δίκτυο Ανοικτής & Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης.

Σπαντιδάκης, Ι., Βασαρμίδου, Δ. & Α. Χατζηδάκη (2014).Προσεγγίζοντας τη Γραμματική στο Συνδυαστικό Δυναμικό Μοντέλο Γλωσσικής Μάθησης της Ελληνικής ως Δεύτερης και ως Ξένης Γλώσσας: επίπεδο Β2. Στα Πρακτικά 9oυ Πανελλήνιου Συνεδρίου ΤΠΕ στην Εκπαίδευση (σσ.972-979).Ρέθυμνο, 4-6 Οκτωβρίου 2014.

Σπαντιδάκης Γ., Χουρδάκης, Α., Πολύζου, Α., Βασαρμίδου, Δ. και Λ. Καρβούνης (2013). Το Ηλεκτρονικό Περιβάλλον Μάθησης της Ιστορίας του Συνδυαστικού Δυναμικού Μοντέλου Γλωσσικής Μάθησης (ΣΔΜΓΜ) του ΕΔΙΑΜΜΕ. Πρακτικά 7ου International Conference in Open and Distance Learning: Learning Methodologies 4, μέρος Α (σσ. 40-48). Athens, 8-10 November 2013.

Χατζηδάκη, Α. (2010). Η διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης γλώσσας στη Διασπορά: το εγχειρίδιο ‘’Βήματα Μπροστά 3’’. Στα Πρακτικά του 13ου Διεθνούς Συνεδρίου «Διαπολιτισμική Εκπαίδευση- Μετανάστευση- Διαχείριση Συγκρούσεων και Παιδαγωγική της Δημοκρατίας», Αλεξανδρούπολη 2 (σσ.287-297). Αλεξανδρούπολη, 7-9 Μαΐου 2010.

Χατζηδάκη, Α. (2013). Ελληνόγλωσση Διαπολιτισμική Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση στη Διασπορά. Στο Α. Λιοναράκης (Επιμ.), Πρακτικά 7ου Διεθνούς Συνεδρίου Ανοικτής & εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης Παιδαγωγικές και Τεχνολογικές Εφαρμογές 4,(σσ.1-7). Αθήνα: Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, Ελληνικό Δίκτυο Ανοικτής & Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης.

Kourtis-Kazoullis, V., Spantidakis, G.&A. Chatzidaki (2014). An electronic learning environment for Greek-language intercultural education in the Diaspora. In INTED2014 Proceedings: 8th International Technology, Education and Development Conference (pp.1847-1854) (Valencia, Spain, 10-12 March, 2014). Διαθέσιμο στο:https://library.iated.org/publications/INTED2014/start/1100

Spandidakis, I. &V. Kourtis-Kazoullis (2014). Τhe Design and Creation of an Electronic Language Learning Environment for Greek as a Foreign/Second Language.Στο L. Gomez Chora, A. Lopez Martinez & I. Candel Torres, IATED Academy (Επιμ.), Proceedings of the EDULEARN14: 6th Αnnual International Conference on Education and New Learning Technologies (pp. 2899-2908), Barcelona (Spain), 7-9 July, 2014 [ISBN 978-84-617-0557-3].

Thomou, P. (2013a). Verbal predicates, dictionary lemmatization and the language learner. In E. Karagiannidou, Ch-O.Papadopoulou & E. Skourtou (Εds.) Proceedings of the 42ndLinguistics Colloquium. (pp. 607-616). Frankfurt: Peter Lang.

Δαμανάκης, Μ., Κωνσταντινίδης, Σ. & Α. Τάμης: Νέα Μετανάστευση από και προς την Ελλάδα. ΚΕΜΕ, Ρέθυμνο 2014

Σπαντιδάκης, Γ. & Δ. Βασαρμίδου (2015). Διαδικτυακά μαθησιακά περιβάλλοντα μάθησης της παραγωγής γραπτού λόγου στην ελληνική διασπορά. Αθήνα: Εκδόσεις Gutenberg

Δαμανάκης, Μ. (2014). Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση και Ηλεκτρονική Μάθηση στη Διασπορά: Αποτελέσματα μιας εμπειρικής έρευνας ως προαπαιτούμενα για την ανάπτυξη ενός περιβάλλοντος ηλεκτρονικής μάθησης. Ρέθυμνο: ΕΔΙΑΜΜΕ.Χατζηδάκη, Α., Σπαντιδάκης, Γ. &Π. Αναστασιάδης(Επιμ.) (2014).Ελληνόγλωσση εκπαίδευση και ηλεκτρονική μάθηση στη διασπορά. Σχεδιασμός και ανάπτυξη ενός Διαδικτυακού Μαθησιακού Περιβάλλοντος. Ε.ΔΙΑ.Μ.ΜΕ: Ρέθυμνο. (http://www.ediamme.edc.uoc.gr/ellinoglossi/images/ebooks/meletes_epistimoniko_yliko/Ellinoglossi_Ekpaideysi_Sxediasmos/Ellinoglossi_Ekpaideysi_B-Tomos.pdf)

Panagiotopoulou,J.A,Rosen, L., Kirsch,C. &A. Chatzidaki (Eds) (2019).‘New’ Migration of Families from Greece to Europe and Canada - A ‘New’ Challenge for Education? Berlin: Springer Verlag.

Chatzidaki, P. Thomou, D. Kontogianni, Th. Michelakaki & M. Αrgyroudi (Eds), Selected Papers from the 5th International Conference “Crossroads of Languages and Cultures: Languages and cultures at home and at school” (Rethymno, 1-3 June 2018) Rethymno: EDIAMME. https://clc5.ediamme.edc.uoc.gr

Chatzidaki, P. Thomou, D. Kontogianni, Th. Michelakaki & M. Αrgyroudi (Eds), Selected Papers from the 5th International Conference “Crossroads of Languages and Cultures: Languages and cultures at home and at school”(Rethymno, 1-3 June 2018) Rethymno: EDIAMME. https://clc5.ediamme.edc.uoc.gr και https://elocus.lib.uoc.gr/dlib/8/3/b/metadata-dlib[1]1594883562-917794-855.tkl

Δαμανάκης, Μ., Κωνσταντινίδης, Σ. & Α. Τάμης: Νέα Μετανάστευση από και προς την Ελλάδα. ΚΕΜΕ, Ρέθυμνο 2014

Δαμανάκης, Μ. (2014). Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση και Ηλεκτρονική Μάθηση στη Διασπορά: Αποτελέσματα μιας εμπειρικής έρευνας ως προαπαιτούμενα για την ανάπτυξη ενός περιβάλλοντος ηλεκτρονικής μάθησης. Ρέθυμνο: ΕΔΙΑΜΜΕ.

Χατζηδάκη, Α., Σπαντιδάκης, Γ. & Π. Αναστασιάδης (Επιμ.) (2014).Ελληνόγλωσση εκπαίδευση και ηλεκτρονική μάθηση στη διασπορά. Σχεδιασμός και ανάπτυξη ενός Διαδικτυακού Μαθησιακού Περιβάλλοντος. Ε.ΔΙΑ.Μ.ΜΕ: Ρέθυμνο.(http://www.ediamme.edc.uoc.gr/ellinoglossi/images/ebooks/meletes_epistimoniko_yliko/Ellinoglossi_Ekpaideysi_Sxediasmos/Ellinoglossi_Ekpaideysi_B-Tomos.pdf)

Επιστημονικές Δράσεις

  • Θερινό Σχολείο «Μαθήματα Ελληνικής Γλώσσας και Πολιτισμού» για φοιτητές του Πανεπιστημίου Flinders της Αδελαίδας (Αυστραλία) (Ιούλιος 2015, 2016, 2017, 2018, 2019)
  • Θερινό Σχολείο «Μαθήματα Ελληνικής Γλώσσας και Πολιτισμού» για υποτρόφους του ΙΚΥ (Αύγουστος 2016)
  • Εορτασμός της Ευρωπαϊκής Ημέρας Γλωσσών (26/9/2017) και της Παγκόσμιας Ημέρας Μητρικής Γλώσσας (21/2/2018) με δράσεις με Δημοτικά σχολεία του Ρεθύμνου.
  • Διοργάνωση 5ου Διεθνούς Συνεδρίου «Σταυροδρόμι Γλωσσών και Πολιτισμών-Γλώσσες και Πολιτισμοί στο σχολείο και στην οικογένεια» (Ρέθυμνο, 1-3/6/2018)
  • Συμμετοχή ως εταίρος σε υποβολή πρότασης (2018) για το πρόγραμμα Horizon 2020 με θέμα την αντιμετώπιση των εκπαιδευτικών αναγκών παιδιών προσφύγων και μεταναστών (η πρόταση βαθμολογήθηκε με 14.5/15 αλλά δεν χρηματοδοτήθηκε).
  • Εκπροσώπηση του Εργαστηρίου από τη Διευθύντρια σε σεμινάριο με τίτλο ‘Supporting Multilingual Classrooms’ (6-7 Σεπτεμβρίου 2018, Ρόδος)-διοργάνωση European Centre for Modern Languages (ECML), φορέας της ΕΕ.
  • Συμμετοχή του Εργαστηρίου ως εταίρος (Συντονιστικός φορέας: Π.Τ.Δ.Ε. Πανεπιστημίου Θεσσαλίας) σε επιμορφωτικό πρόγραμμα της UNICEF (Νοέμβριος 2018-Φεβρουάριος 2019) για εκπαιδευτικούς  που εµπλέκονται στην εκπαίδευση παιδιών προσφύγων.

Επικοινωνία

Tηλ.: 28310 77605

Ε-mail: ediamme@edc.uoc.gr


 twitter    web user interface 49 512    path74

Copyright © UCRC - Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Sign In

  • Ξεχάσατε τον κωδικό σας;
  • Ξεχάσατε το όνομα χρήστη;

Επικοινωνία

  • Το Κέντρο
    • Ιστορικό
    • Διοικητικό Συμβούλιο
    • Ταυτότητα
    • ΦΕΚ Ίδρυσης
    • Δημόσιες Εκθέσεις
    • Βραβείο Αριστείας Υποψηφίων Διδακτόρων ΚΕΜΕ - ΠΚ
  • Εργαστήρια
    • Ανθρωπιστικές Επιστήμες
      • Εργαστήριο Βιοηθικής
      • Εργαστήριο Φιλοσοφικής Έρευνας και Μετάφρασης
      • Εργαστήριο Γλωσσολογίας
      • Εργαστήριο Ψυχολογίας
      • Εργαστήριο Διδακτικής Άσκησης και Εκπαιδευτικής Έρευνας
      • Εργαστήριο Εκπαιδευτικών Συλλογών Εκμαγείων και Πρωτοτύπων
      • Εργαστήριο Θεάτρου, Κινηματογράφου και Μουσικής
      • Ερευνητικό Εργαστήριο για τα Λογοτεχνικά Είδη και την Ιστορία της Λογοτεχνίας
      • Εργαστήριο "Οπτική Ανθρωπολογία. Εικόνα, Μουσική, Κείμενο"
      • Εργαστήριο Παλαιογραφίας
      • Εργαστήριο Παπυρολογίας και Επιγραφικής
      • Ερευνητικό Εργαστήριο Κλασικών Σπουδών
      • Εργαστήριο Υπολογιστικής Γλωσσολογίας και Γλωσσικής Τεχνολογίας
      • Εργαστήριο Γλωσσικής Κατάκτησης και Γλωσσικής Επεξεργασίας
    • Επιστήμες Αγωγής
      • Εργαστήριο Διαπολιτισμικών και Μεταναστευτικών Μελετών (ΕΔΙΑΜΜΕ)
      • Εργαστήριο Διδακτικής Θετικών Επιστημών (ΕΔΘΕ)
      • Εργαστήριο Μελέτης Γλώσσας και Λογοτεχνίας στην Εκπαίδευση
      • Εργαστήριο Παιδαγωγικών Ερευνών και Εφαρμογών
      • Εργαστήριο Προηγμένων Μαθησιακών Τεχνολογιών στη Δια Βίου και Εξ Αποστάσεως (Ε.ΔΙ.Β.Ε.Α.)
      • Eργαστήριο Ψυχολογίας και Ειδικής Αγωγής
      • Μονάδα Σχολικής Ψυχολογίας – Εργαστήριο Ψυχολογικής Έρευνας
    • Κοινωνικές Επιστήμες
      • Εργαστήριο Δημόσιας Πολιτικής και Διοίκησης (ΔΙΠΟΛ) - Παρατηρητήριο Δημόσιας Διοίκησης (ΠΔΔ)
      • Εργαστήριο Εφαρμοσμένης Ψυχολογίας
      • Εργαστήριο Κοινωνικής Ανάλυσης και Εφαρμοσμένης Κοινωνικής Έρευνας
      • Κέντρο Μελετών για το Κοινωνικό Φύλο, Εργαστήριο Φύλου
      • Κέντρο Πολιτικής Έρευνας και Τεκμηρίωσης (ΚΕΠΕΤ)
      • Εργαστήριο Πολιτικής Οικονομίας και Οικονομικής Ανάπτυξης
      • Εργαστήριο Οικονομικών των Επιχειρήσεων και Νέων Τεχνολογιών
      • Μονάδα Ερευνών Αγοράς και Επιχειρηματικότητας, Παρατηρητήριο Αγοράς Εργασίας για την Περιφέρεια Κρήτης (Περιφερειακός Μηχανισμός Παρακολούθησης της Αγοράς Εργασίας)
      • Εργαστήριο Οικολογικών Οικονομικών και Αειφόρου Ανάπτυξης
      • Εργαστήριο Νευροψυχολογίας
    • Άλλα
      • Παγκόσμιο Συμβούλιο Κρητών
  • Έργα
    • Ευρωπαϊκά
    • Εθνικά
    • Εκτός ΕΕ
    • ΕΛΚΕ-ΠΚ
    • Άλλα
    • Έργα που εκπονούνται από το ΚΕΜΕ-ΠΚ
  • Εκπαίδευση
    • ΠΜΣ
    • The Vidalakis Family Cretan Scholars Program
    • Υποτροφίες / Προκηρύξεις / Ανακοινώσεις
  • Συνεργασίες
    • Ιδρύματα
    • Επισκέπτες Ερευνητές
  • Δράσεις
  • KEME Media
  • Υποστήριξη
    • Υποστήριξη της Έρευνας
    • Προκηρύξεις & Ανακοινώσεις Φορέων Χρηματοδότησης
      • Ευρωπαϊκά Προγράμματα
      • Εθνικά Προγράμματα
      • Εκτός ΕΕ
      • ΕΛΚΕ-ΠΚ
    • Χρήσιμοι Σύνδεσμοι του ΠΚ για την Έρευνα
  • Ευρετήριο Ερευνητών
  • Ανακοινώσεις
    • Προκηρύξεις-Ανακοινώσεις
    • Ανακοινώσεις ΚΕΜΕ ΠΚ
    • Επιστημονικά Νέα