-Τo investigate and promote educational issues regarding Diaspora Greeks within the context of their host countries
-To investigate and promote educational issues regarding repatriated Greeks and immigrants in Greece within the Greek context
-To ensure pre- and in-service training for educators wishing to teach the Greek language as a second and a foreign language to Greek-origin children abroad and to children of a foreign background in Greece
-To produce educational material for the teaching of Greek as second and a foreign language and to elements of Greek history and culture to the aforementioned categories of students
Intercultural Education, Bilingual Education, Greek as a second language
(DIRECTOR) Aspasia Chatzidaki (Professor, Department of Primary Education)
Administrative and technical staff: Maria Argyroudi, Kyriaki Petraki, Konstantina Metaxa
Collaborating faculty members: Paraskevi Thomou, Ioannis Spantidakis, Theodosia Michelakaki (Dep. of Primary Education) and Dionysia Kontogianni (Dept. of Preschool Education)
Prof. Emeritus Michael Damanakis (former Director)
Research Projects (after 2010)
Publications
Θώμου, Π. (2014a). «Λεξικό πολυλεκτικών λεξικών μονάδων (multi-wordunits) της Νέας Ελληνικής: ένα εργαλείο για την υποστήριξη της διδασκαλίας της δεύτερης γλώσσας». GLOSSOLOGIA 22, 83-96. (http://glossologia.phil.uoa.gr/node/109)
Θώμου, Π. (2013c). «Νοηματική επεξεργασία κειμένου στην Ελληνική ως Δεύτερη Γλώσσα: ενδεικτική εφαρμογή με έμφαση στο λεξιλόγιο». Επιστήμες Αγωγής 2013 1-2, 59-73. (http://www.ediamme.edc.uoc.gr/index.php?id=143,0,0,1,0,0)
Κοντογιάννη, Δ. (2012). «Θέλεις να παίξουμε;» Παιδαγωγικό υλικό για παιδιά προσχολικής εκπαίδευσης στη Διασπορά. ΕπιστήμεςΑγωγής,3, 43-65.
Κούρτη-Καζούλλη, Β., Καπλανέρη, Μ. & Γ. Σπαντιδάκης (2015) «Κοινότητες Μάθησης στην Ελληνική Διασπορά: Ο Ρόλος της Τηλεδιάσκεψης». Παιδαγωγικά Ρεύματα του Αιγαίου, 1-15.
Damanakis, M., Kontoyianni, D., & Th. Michelakaki (2016). «The Project “Greek Education Abroad”».Hellenic Studies/Etudes Helleniques 1, 2016, 139-162
Δαμανάκης, Μ. (2019). Ταυτότητα vs. Ετερότητα: ζητήματα αναγνώρισης, διαχείρισης και αποδοχής της ετερότητας. Στο Θ. Αραβοσιτάς, Β. Καζούλη, Ε. Σκούρτου & Π. Τρίφωνας (Επιμ.),Ζητήματα Γλώσσας, Ετερότητας και εκπαίδευσης(σσ.39-58). Αθήνα: Gutenberg
Κοντογιάννη, Δ. (2015). Σχεδιάζοντας την παραγωγή παιδαγωγικού/εκπαιδευτικού υλικού: Το παράδειγμα της ελληνόγλωσσης προσχολικής εκπαίδευσης στη Διασπορά. Στο Μ.
Τζακώστα (Επιμ.), Γλωσσική εκμάθηση και διδασκαλία σε πολυπολιτισμικά περιβάλλοντα: Ενσωμάτωση της γλωσσικής απόκλισης και γλωσσικής ποικιλίας στην τάξη (σσ. 56-77). Αθήνα: Gutenberg.
Κούρτη-Καζούλλη, Β., Σπαντιδάκης, Γ., Χατζηδάκη, Α., Καπλανέρη, Μ. & Η. Παπαθεοδώρου (2014). Συγκρότηση και λειτουργία των Κοινοτήτων Μάθησης. Στο Α. Χατζηδάκη, Γ. Σπαντιδάκης & Π. Αναστασιάδης, (Επιμ.), Ελληνόγλωσση εκπαίδευση και ηλεκτρονική μάθηση στη διασπορά. Σχεδιασμός και ανάπτυξη ενός Διαδικτυακού Μαθησιακού Περιβάλλοντος (σσ. 229-266). Ρέθυμνο: Ε.ΔΙΑ.Μ.ΜΕ.
Μιχελακάκη Θ. (2011). Τα ελληνικά σχολεία από την οπτική των Σ.Ε. Στο Μ. Δαμανάκης (Επιμ.), Ελληνικά Σχολεία στη Γερμανία. Παρελθόν, Παρόν και Μέλλον (σσ.183-190). Gutenberg.
Μιχελακάκη Θ. (2014). Ευρωπαϊκές Χώρες, (Γερμανία, Μεγάλη Βρετανία, Σουηδία, Βέλγιο). Στο Μ. Δαμανάκης (Επιμ.), Ελληνόγλωσση εκπαίδευση και ηλεκτρονική μάθηση στη διασπορά (σσ. 113-157). Ρέθυμνο: ΕΔΙΑΜΜΕ
Σπαντιδάκης, Γ., Κούρτη-Καζούλλη, Β. & Δ. Βασαρμίδου (2019). Η διαφοροποίηση της διδασκαλίας στο περιβάλλον ηλεκτρονικής μάθησης και διδασκαλίας της ελληνικής ωςδεύτερης γλώσσας του Ε.ΔΙΑ.Μ.ΜΕ. Στο Θ. Αραβοσιτάς, Β. Κούρτη - Καζούλλη, Ε. Σκούρτου & Π. Τρύφωνας (Επιμ.), Ζητήματα Γλώσσας, Ετερότητας και Εκπαίδευσης. Αθήνα: Gutenberg.
Σπαντιδάκης, Γ., Κούρτη-Καζούλλη, Β. & Δ. Βασαρμίδου (2017) Γραμματισμός στο Συνδυαστικό Δυναμικό Μοντέλο Γλωσσικής Μάθησης (ΣΔΜΓΜ) της Ελληνικής ως δεύτερης και ξένης γλώσσας του ΕΔΙΑΜΜΕ. Στο Α. Σοφός, Ε. Αυγερινός, Π. Καραμούζης, Λ. Χριστοδουλίδου & Μ. Δάρρα (Επιμ.), Εκπαίδευση με Χρήση Νέων Τεχνολογιών: Παιδαγωγική αξιοποίηση μέσων στην εκπαιδευτική διαδικασία (σσ. 139-168). Αθήνα: Εκδόσεις Γρηγόρη.
Σπαντιδάκης, Γ. & Δ. Βαρσαμίδου (2014). Παιδαγωγικός σχεδιασμός. Στο Α. Χατζηδάκη, Γ. Σπαντιδάκης & Π. Αναστασιάδης (Επιμ.), Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση και Ηλεκτρονική Μάθηση στη Διασπορά. Σχεδιασμός και ανάπτυξη ενός Διαδικτυακού Μαθησιακού Περιβάλλοντος (σσ. 15-38). Ρέθυμνο: ΕΔΙΑΜΜΕ.
Σπαντιδάκης, Γ., Χατζηδάκη, Α., Κούρτη-Καζούλλη, Β., Βασαρμίδου, Δ., & Ά. Χατζηπαναγιωτίδη (2014). Γλωσσική μάθηση υποστηριζόμενη από τον υπολογιστή. Στο Α. Χατζηδάκη, Γ. Σπαντιδάκης & Π. Αναστασιάδης (Επιμ.), Ελληνόγλωσση εκπαίδευση και ηλεκτρονική μάθηση στη διασπορά. Σχεδιασμός και ανάπτυξη ενός Διαδικτυακού Μαθησιακού Περιβάλλοντος (σσ. 39-54). Ρέθυμνο: Ε.ΔΙΑ.Μ.ΜΕ.
Σπαντιδάκης, Γ., Βαρσαμίδου, Δ., Πολύζου, Α. & Ευ. Λενακάκη (2014) Περιγραφή περιβάλλοντος – από τη θεωρία στην πράξη. Στο Α. Χατζηδάκη, Γ. Σπαντιδάκης & Π. Αναστασιάδης (Επιμ.), Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση και Ηλεκτρονική Μάθηση στη Διασπορά. Σχεδιασμός και ανάπτυξη ενός Διαδικτυακού Μαθησιακού Περιβάλλοντος (σσ. 55-192). Ρέθυμνο: ΕΔΙΑΜΜΕ.
Σπαντιδάκης, Γ., Κούρτη-Καζούλλη, Β., Βασαρμίδου, Δ., Χατζηδάκη, Α. & Α. Χατζηπαναγιωτίδη (2014). Συγκρότηση και λειτουργία των κοινοτήτων μάθησης. Στο Α. Χατζηδάκη, Γ. Σπαντιδάκης & Π. Αναστασιάδης (Επιμ.), Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση και Ηλεκτρονική Μάθηση στη Διασπορά. Σχεδιασμός και ανάπτυξη ενός Διαδικτυακού Μαθησιακού Περιβάλλοντος (σελ. 229-266). Ρέθυμνο: ΕΔΙΑΜΜΕ.
Xατζηδάκη, Α., Θώμου, Π. Στύλου, Γ., Σπαντιδάκης, Γ. & Δ. Βασαρμίδου (2014). Η διδασκαλία της γλώσσας στο επίπεδο Β2. Στο Α. Χατζηδάκη, Γ. Σπαντιδάκης & Π. Αναστασιάδης (Επιμ.) Ελληνόγλωσση εκπαίδευση και ηλεκτρονική μάθηση στη διασπορά. Σχεδιασμός και ανάπτυξη ενός Διαδικτυακού Μαθησιακού Περιβάλλοντος (σσ.193-212). Ρέθυμνο: Ε.ΔΙΑ.Μ.ΜΕ.
Χατζηδάκη, Α. (2015β).Η ελληνική γλώσσα ως δεύτερη και ως ξένη στη Διασπορά. Εκπαιδευτικές δράσεις και νέα δεδομένα. Στο Ε. Σκούρτου & Β. Καζούλλη-Κούρτη (Επιμ.), Διγλωσσία και διδασκαλία της δεύτερης γλώσσας (σσ. 70-96).Ελληνικά Ακαδημαϊκά Ηλεκτρονικά Συγγράμματα και Βοηθήματα (www.kallipos.gr).
Xατζηδάκη, Α. (2014γ). Τεστ γλωσσομάθειας. Στο Δαμανάκης, Μ. (Επιμ.),Ελληνόγλωσση εκπαίδευση και ηλεκτρονική μάθηση στη διασπορά. Αποτελέσματα μιας εμπειρικής έρευνας ως προαπαιτούμενα για την ανάπτυξη ενός περιβάλλοντος ηλεκτρονικής μάθησης (σσ.44-53).Ρέθυμνο: Ε.ΔΙΑ.Μ.ΜΕ.
Damanakis, M. Identity, Language and Language Policies in the Diaspora: Historical[1]Comparative Approach. In “Handbook of Research and Practice in Heritage Language Education” (pp. 671-690).
Chatzidaki, A. (2019). Greek schools in Germany as a ‘safe haven’; Teachers’ perspectives on new migration and community language schools. In J.A. Panagiotopoulou, L. Rosen, C. Kirsch &A. Chatzidaki (Eds),‘New’ Migration of Families from Greece to Europe and Canada - A ‘New’ Challenge for Education? (pp.153-174). Berlin: Springer Verlag.
Δαμανάκης, Μ. (2020)«Ελληνιστί και μόνον Ελληνιστί»: Η διδασκαλία της Ελληνικής σε ξενόγλωσσους στις αρχές του 20ού αιώνα.. ΣτοA. Chatzidaki, P. Thomou, D. Kontogianni, Th. Michelakaki & M. Αrgyroudi (Eds), Selected Papers from the 5th International Conference “Crossroads of Languages and Cultures: Languages and cultures at home and at school” (σσ. 276-284). (Rethymno, 1-3 June 2018) Rethymno: EDIAMME. https://clc5.ediamme.edc.uoc.gr
Θώμου, Π. (2020). Γνωσιακή προσέγγιση για την εκμάθηση και διδασκαλία του λεξιλογίου της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας: το παράδειγμα των μεταφορικών εκφράσεων». ΣτοA. Chatzidaki, P. Thomou, D. Kontogianni, Th. Michelakaki & M. Αrgyroudi (Eds), Selected Papers from the 5th International Conference “Crossroads of Languages and Cultures: Languages and cultures at home and at school”(pp. 285-293). (Rethymno, 1-3 June 2018) Rethymno: EDIAMME. https://clc5.ediamme.edc.uoc.gr
Θώμου, Π. &Α. Χατζηδάκη (2014).Διδασκαλία πολυλεκτικών λεξικών μονάδων (multiwordunits) της Νέας Ελληνικής ως Δεύτερης Γλώσσας σε Ηλεκτρονικό Περιβάλλον Μάθησης. InG. Kotzoglou, K. Nikolou, E. Karantzola, K. Frantzi, I. Galantomos, M. Georgalidou, V. Kourti-Kazoullis, Ch. Papadopoulou,& E . Vlachou (eds),Selected Papers from the 11th International Conference on Greek Linguistics (Rhodes, 26-29 September 2013) (pp.560-579). University of the Aegean. Department of Mediterranean Studies. (http://www.rhodes.aegean.gr/Assets/announcements/diafora/ICGL-Conf.html)
Kοντογιάννη, Δ. & Α. Χατζηδάκη (2011). Ζητήματα διαπολιτισμικής παιδαγωγικής και επιμόρφωση: το παράδειγμα της επιμορφωτικής παρέμβασης στην περιφέρεια της Κρήτης στο πλαίσιο του προγράμματος «Ένταξη παιδιών παλιννοστούντων και αλλοδαπών στο σχολείο- για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση» (2003-08). Στο Οικονομίδης, Β. (εισαγ.-επιμ.), «Εκπαίδευση & Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών. Θεωρητικές και ερευνητικές προσεγγίσεις» Πρακτικά συνεδρίου, Ρέθυμνο, 23-25 Μαΐου 2009, διοργάνωση Π.Τ.Π.Ε. Παν/μίου Κρήτης, Παιδαγωγική Εταιρεία Ελλάδας (σσ.886-896). Αθήνα: πεδίο.
Κοντογιάννη, Δ. & Β. Οικονομίδης (2020) «Νηπιαγωγοί και μαθητές με μεταναστευτικό υπόβαθρο: προκλήσεις και προσαρμογές». ΣτοA. Chatzidaki, P. Thomou, D. Kontogianni, Th. Michelakaki & M. Αrgyroudi (Eds), Selected Papers from the 5th International Conference Crossroads of Languages and Cultures: Languages and cultures at home and at school (95-108). (Rethymno, 1-3 June 2018) Rethymno: EDIAMME. https://clc5.ediamme.edc.uoc.gr
Κούρτη-Καζούλλη, Β., Σπαντιδάκης, Γ. & Α. Χατζηδάκη (2014). Η εκμάθηση της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας μέσα από το πρόγραμμα Κοινοτήτων Μάθησης του Διαδικτυακού Μαθησιακού Περιβάλλοντος για τη Διασπορά. In G. Kotzoglou, K. Nikolou, E. Karantzola, K. Frantzi, I. Galantomos, M. Georgalidou, V. Kourti-Kazoullis, Ch. Papadopoulou & E. Vlachou (Eds), Selected Papers from the 11th International Conference on Greek Linguistics (Rhodes, 26-29 September 2013) (pp.760-774). University of the Aegean.
Μητράκης, Μ. & Θ. Μιχελακάκη (2020). «Διαπολιτισμική ετοιμότητα μελλοντικών εκπαιδευτικών: έρευνα στους προπτυχιακούς φοιτητές Παιδαγωγικού Τμήματος». ΣτοA. Chatzidaki, P. Thomou, D. Kontogianni, Th. Michelakaki & M. Αrgyroudi (Eds), Selected Papers from the 5th International Conference Crossroads of Languages and Cultures: Languages and cultures at home and at school(109-120). (Rethymno, 1-3 June 2018) Rethymno: EDIAMME. https://clc5.ediamme.edc.uoc.gr
Σπαντιδάκης, Γ. & Δ. Βασαρμίδου (2015). Δημιουργική διδασκαλία και ΤΠΕ: το παράδειγμα της διδασκαλίας της ελληνικής ως δεύτερης σε ηλεκτρονικό περιβάλλον. Στο Σ. Πανταζής, Ε. Μαράκη, Μ. Καδιανάκη & Ε. Μπελαδάκης (Επιμ.), Το σύγχρονο σχολείο μέσα από το πρίσμα των Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών: Από τη θεωρία στην καθημερινή πρακτική. (pp.139-148) Πρακτικά του 1ου Πανελλήνιου Συνεδρίου του Ι.Α.Κ.Ε, Ηράκλειο.
Σπαντιδάκης Γ. & Δ. Βασαρμίδου (2015) Δημιουργική διδασκαλία και ΤΠΕ: το παράδειγμα της διδασκαλίας της ελληνικής ως δεύτερης σε ηλεκτρονικό περιβάλλον. Στο Σ. Πανταζής, Ε. Μαράκη, Μ. Καδιανάκη & Εμ. Μπελαδάκης (Επιμ.), Πρακτικά του 1ου Πανελλήνιου Επιστημονικού συνεδρίου Το Σύγχρονο Σχολείο μέσα από το πρίσμα των Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών επιστημών: Από τη θεωρία στην καθημερινή πρακτική. Ινστιτούτο Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών (ΙΑΚΕ) (σσ.46). Ηράκλειο 24-26 Απριλίου 2015.
Σπαντιδάκης Γ. & Δ. Βασαρμίδου (2015). Ψηφιακός Γραμματισμός και Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης. Πρακτικά του 6ου Διεθνούς Συνεδρίου Ο γραμματισμός σε ένα μεταβαλλόμενο κόσμο: νέες προκλήσεις στην εκπαίδευση Πανεπιστήμιο Κρήτης, Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης, Εργαστήριο Παιδαγωγικών Ερευνών & Εφαρμογών (σσ. 78). Ρέθυμνο, 22-24 Μαΐου 2015.
Σπαντιδάκης Γ. & Δ. Βασαρμίδου Δ. (2014). Προσεγγίζοντας τη Γραμματική στο Συνδυαστικό Δυναμικό Μοντέλο Γλωσσικής Μάθησης της Ελληνικής ως Δεύτερης και ως Ξένης Γλώσσας: επίπεδο Β2. Στο Π. Αναστασιάδης, Ν. Ζαράνης, Β. Οικονομίδης & Μ. Καλογιαννάκης (Επιμ.), Πρακτικά του Πανελλήνιου Συνεδρίου 9ο ΤΠΕ στην Εκπ@ίδευση(σσ.972-979). Ρέθυμνο, 3-5 Οκτωβρίου 2014.
Σπαντιδάκης Γ. & Δ. Βασαρμίδου Δ (2014). Η ανάπτυξη συγγραφικών δεξιοτήτων στο Συνδυαστικό Δυναμικό Μοντέλο Γλωσσικής Μάθησης (ΣΔΜΓΜ) της Ελληνικής ως δεύτερης του ΕΔΙΑΜΜΕ – Επίπεδο Β2. Στο Π. Αναστασιάδης, Ν. Ζαράνης, Β. Οικονομίδης & Μ. Καλογιαννάκης (Επιμ.), Πρακτικά 9ου Πανελλήνιου Συνεδρίου ΤΠΕ στην Εκπ@ίδευση (σσ.980-988). Ρέθυμνο, 3-5 Οκτωβρίου 2014.
Σπαντιδάκης Γ. & Δ. Βασαρμίδου (2014). Η ανάπτυξη δεξιοτήτων κατανόησης κειμένου στο Συνδυαστικό Δυναμικό Μοντέλο Γλωσσικής Μάθησης (ΣΔΜΓΜ) της Ελληνικής ως δεύτερης του ΕΔΙΑΜΜΕ – Επίπεδο Β2. Στο Π. Αναστασιάδης, Ν. Ζαράνης, Β. Οικονομίδης & Μ. Καλογιαννάκης (Επιμ.), Πρακτικά 9ου Πανελλήνιου Συνεδρίου ΤΠΕ στην Εκπ@ίδευση (σσ.989-997). Ρέθυμνο, 3-5 Οκτωβρίου 2014.
Σπαντιδάκης Γ., Βασαρμίδου Δ. και Π. Θώμου (2014). Η διδασκαλία του Λεξιλογίου στο Συνδυαστικό Δυναμικό Μοντέλο Γλωσσικής Μάθησης (ΣΔΜΓΜ) της Ελληνικής ως δεύτερης του ΕΔΙΑΜΜΕ – Επίπεδο Β2. Στο Π. Αναστασιάδης, Ν. Ζαράνης, Β. Οικονομίδης & Μ. Καλογιαννάκης (Επιμ.), Πρακτικά 9ου Πανελλήνιου Συνεδρίου ΤΠΕ στην Εκπ@ίδευση(σσ.998-1006). Ρέθυμνο, 3-5 Οκτωβρίου 2014.
Σπαντιδάκης, Γ., Βασαρμίδου, Δ. και Β. Κούρτη- Καζούλη (2014). Η χρήση και μάθηση της γλώσσας στο Ηλεκτρονικό Περιβάλλον Μάθησης της ελληνικής ως δεύτερης του ΕΔΙΑΜΜΕ – Επίπεδο Β2. Πρακτικά 9ου Πανελλήνιου Συνεδρίου ΤΠΕ στην Εκπ@ίδευση(σσ.1007-1014). Ρέθυμνο, 3-5 Οκτωβρίου 2014.
Σπαντιδάκης Γ., Αναστασιάδης, Π., Πολύζου, Α., Βασαρμίδου, Δ., Κουτσουράς, Θ., Νικολάου, Χ., Καμπουράκη, Μ., Κούτρας, Γ., Γογγολίδης, Ε. & Α.Ψυχαράκη (2014). Μία Διαλογική Παιδαγωγική Πρόταση στο Ηλεκτρονικό Περιβάλλον του Εκπαιδευτικού του ΕΔΙΑΜΜΕ. Πρακτικά 9ου Πανελλήνιου Συνεδρίου ΤΠΕ στην Εκπ@ίδευση (σσ.1015-1023). Ρέθυμνο, 3-5 Οκτωβρίου 2014.
Σπαντιδάκης Γ. & Π. Αναστασιάδης (2013)Διαδικτυακά Περιβάλλοντα για τους μαθητές της Ελληνόγλωσσης Εκπαίδευσης στη Διασπορά: Βασικές αρχές σχεδιασμού. Πρακτικά 7ου International Conference in Open and Distance Learning: Learning Methodolοgies3,μέρος Α (σσ.12-19). 8-10 November 2013, Athens.Σπαντιδάκης, Γ., Αναστασιάδης, Π. & Δ. Βασαρμίδου (2-13). Διαδικτυακό περιβάλλον μάθησης της ελληνικής ως δεύτερης και ως ξένης γλώσσας: Το Συνδυαστικό Δυναμικό Μοντέλο Γλωσσικής Μάθησης (ΣΔΜΓΜ). Πρακτικά 7ου International Conference in Open and Distance Learning: Learning Methodolοgies 4,μέρος Α (σσ. 8-14).8-10 November 2013, Athens.
Σπαντιδάκης, Γ., Χατζηπαναγιωτίδη, Α., Λενακάκη, Ε. & Δ. Βασαρμίδου). Σχεδιασμός και υλοποίησης του περιβάλλοντος μάθησης της Ελληνικής Γλώσσας – Επίπεδο Α1. Πρακτικά 7ου International Conference in Open and Distance Learning: Learning Methodolοgies 5, μέρος Β (σσ. 1-8). Athens, 8-10 November 2013.
Σπαντιδάκης, Ι., Χατζηδάκη, Α. & Δ. Βασαρμίδου (2013).Σχεδιασμός και υλοποίηση του περιβάλλοντος μάθησης της Ελληνικής Γλώσσας - Επίπεδο Β2. Στο Α. Λιοναράκης (Επιμ.), Πρακτικά 7ου Διεθνούς Συνεδρίου Ανοικτής & εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης Παιδαγωγικές και Τεχνολογικές Εφαρμογές 4 (σσ. 32-39). Αθήνα: Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, Ελληνικό Δίκτυο Ανοικτής & Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης.
Σπαντιδάκης, Ι., Βασαρμίδου, Δ. & Α. Χατζηδάκη (2014).Προσεγγίζοντας τη Γραμματική στο Συνδυαστικό Δυναμικό Μοντέλο Γλωσσικής Μάθησης της Ελληνικής ως Δεύτερης και ως Ξένης Γλώσσας: επίπεδο Β2. Στα Πρακτικά 9oυ Πανελλήνιου Συνεδρίου ΤΠΕ στην Εκπαίδευση (σσ.972-979).Ρέθυμνο, 4-6 Οκτωβρίου 2014.
Σπαντιδάκης Γ., Χουρδάκης, Α., Πολύζου, Α., Βασαρμίδου, Δ. και Λ. Καρβούνης (2013). Το Ηλεκτρονικό Περιβάλλον Μάθησης της Ιστορίας του Συνδυαστικού Δυναμικού Μοντέλου Γλωσσικής Μάθησης (ΣΔΜΓΜ) του ΕΔΙΑΜΜΕ. Πρακτικά 7ου International Conference in Open and Distance Learning: Learning Methodologies 4, μέρος Α (σσ. 40-48). Athens, 8-10 November 2013.
Χατζηδάκη, Α. (2010). Η διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης γλώσσας στη Διασπορά: το εγχειρίδιο ‘’Βήματα Μπροστά 3’’. Στα Πρακτικά του 13ου Διεθνούς Συνεδρίου «Διαπολιτισμική Εκπαίδευση- Μετανάστευση- Διαχείριση Συγκρούσεων και Παιδαγωγική της Δημοκρατίας», Αλεξανδρούπολη 2 (σσ.287-297). Αλεξανδρούπολη, 7-9 Μαΐου 2010.
Χατζηδάκη, Α. (2013). Ελληνόγλωσση Διαπολιτισμική Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση στη Διασπορά. Στο Α. Λιοναράκης (Επιμ.), Πρακτικά 7ου Διεθνούς Συνεδρίου Ανοικτής & εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης Παιδαγωγικές και Τεχνολογικές Εφαρμογές 4,(σσ.1-7). Αθήνα: Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, Ελληνικό Δίκτυο Ανοικτής & Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης.
Kourtis-Kazoullis, V., Spantidakis, G.&A. Chatzidaki (2014). An electronic learning environment for Greek-language intercultural education in the Diaspora. In INTED2014 Proceedings: 8th International Technology, Education and Development Conference (pp.1847-1854) (Valencia, Spain, 10-12 March, 2014). Διαθέσιμο στο:https://library.iated.org/publications/INTED2014/start/1100
Spandidakis, I. &V. Kourtis-Kazoullis (2014). Τhe Design and Creation of an Electronic Language Learning Environment for Greek as a Foreign/Second Language.Στο L. Gomez Chora, A. Lopez Martinez & I. Candel Torres, IATED Academy (Επιμ.), Proceedings of the EDULEARN14: 6th Αnnual International Conference on Education and New Learning Technologies (pp. 2899-2908), Barcelona (Spain), 7-9 July, 2014 [ISBN 978-84-617-0557-3].
Thomou, P. (2013a). Verbal predicates, dictionary lemmatization and the language learner. In E. Karagiannidou, Ch-O.Papadopoulou & E. Skourtou (Εds.) Proceedings of the 42ndLinguistics Colloquium. (pp. 607-616). Frankfurt: Peter Lang.
Δαμανάκης, Μ., Κωνσταντινίδης, Σ. & Α. Τάμης: Νέα Μετανάστευση από και προς την Ελλάδα. ΚΕΜΕ, Ρέθυμνο 2014
Σπαντιδάκης, Γ. & Δ. Βασαρμίδου (2015). Διαδικτυακά μαθησιακά περιβάλλοντα μάθησης της παραγωγής γραπτού λόγου στην ελληνική διασπορά. Αθήνα: Εκδόσεις Gutenberg
Δαμανάκης, Μ. (2014). Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση και Ηλεκτρονική Μάθηση στη Διασπορά: Αποτελέσματα μιας εμπειρικής έρευνας ως προαπαιτούμενα για την ανάπτυξη ενός περιβάλλοντος ηλεκτρονικής μάθησης. Ρέθυμνο: ΕΔΙΑΜΜΕ.Χατζηδάκη, Α., Σπαντιδάκης, Γ. &Π. Αναστασιάδης(Επιμ.) (2014).Ελληνόγλωσση εκπαίδευση και ηλεκτρονική μάθηση στη διασπορά. Σχεδιασμός και ανάπτυξη ενός Διαδικτυακού Μαθησιακού Περιβάλλοντος. Ε.ΔΙΑ.Μ.ΜΕ: Ρέθυμνο. (http://www.ediamme.edc.uoc.gr/ellinoglossi/images/ebooks/meletes_epistimoniko_yliko/Ellinoglossi_Ekpaideysi_Sxediasmos/Ellinoglossi_Ekpaideysi_B-Tomos.pdf)
Panagiotopoulou,J.A,Rosen, L., Kirsch,C. &A. Chatzidaki (Eds) (2019).‘New’ Migration of Families from Greece to Europe and Canada - A ‘New’ Challenge for Education? Berlin: Springer Verlag.
Chatzidaki, P. Thomou, D. Kontogianni, Th. Michelakaki & M. Αrgyroudi (Eds), Selected Papers from the 5th International Conference “Crossroads of Languages and Cultures: Languages and cultures at home and at school” (Rethymno, 1-3 June 2018) Rethymno: EDIAMME. https://clc5.ediamme.edc.uoc.gr
Chatzidaki, P. Thomou, D. Kontogianni, Th. Michelakaki & M. Αrgyroudi (Eds), Selected Papers from the 5th International Conference “Crossroads of Languages and Cultures: Languages and cultures at home and at school”(Rethymno, 1-3 June 2018) Rethymno: EDIAMME. https://clc5.ediamme.edc.uoc.gr και https://elocus.lib.uoc.gr/dlib/8/3/b/metadata-dlib[1]1594883562-917794-855.tkl
Δαμανάκης, Μ., Κωνσταντινίδης, Σ. & Α. Τάμης: Νέα Μετανάστευση από και προς την Ελλάδα. ΚΕΜΕ, Ρέθυμνο 2014
Δαμανάκης, Μ. (2014). Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση και Ηλεκτρονική Μάθηση στη Διασπορά: Αποτελέσματα μιας εμπειρικής έρευνας ως προαπαιτούμενα για την ανάπτυξη ενός περιβάλλοντος ηλεκτρονικής μάθησης. Ρέθυμνο: ΕΔΙΑΜΜΕ.
Χατζηδάκη, Α., Σπαντιδάκης, Γ. & Π. Αναστασιάδης (Επιμ.) (2014).Ελληνόγλωσση εκπαίδευση και ηλεκτρονική μάθηση στη διασπορά. Σχεδιασμός και ανάπτυξη ενός Διαδικτυακού Μαθησιακού Περιβάλλοντος. Ε.ΔΙΑ.Μ.ΜΕ: Ρέθυμνο.(http://www.ediamme.edc.uoc.gr/ellinoglossi/images/ebooks/meletes_epistimoniko_yliko/Ellinoglossi_Ekpaideysi_Sxediasmos/Ellinoglossi_Ekpaideysi_B-Tomos.pdf)
Events
• Summer school for Australian University students who take Greek language courses at the University of Flinders, Adelaide, Australia (LOGOS Australian Centre for Hellenic Language & Culture), 4 -24 July 2015
• Various projects undertaken before 2008